sabato 22 aprile 2006

Pagnotta pasquale rumena con ricotta (I) - Pasca cu urda I


teglia 26-28 cm

l'impasto :
500 gr farina
3 uova
sale
20 gr lievito di birra
100 gr zucchero
100 ml burro sciolto
100 ml latte
vaniglia

ripieno:
500 gr ricotta
100 gr zucchero
3 uova
2 cucchiai farina
uvetta sultanina , rum
impastiamo per bene, lasciamo a lievitare 2/3 stendiamo e mettiamo nella teglia a cerniera unta e infarinata.
versiamo il ripieno
col resto del impasto facciamo una treccia che mettiamo intorno alla teglia e come una croce in mezzo.





cantitatea pt o pasca facuta intr-o cratita cu diametru de 26-28 cm)

aluatul
500 gr faina
3 oua
un pic de sare ( pe care eu am uitat sa o pun )
20 grame drojdie de bere proaspata
100 gr zahar
100 ml unt topit ( eu am pus margarina )
100 ml lapte
esenta de vanilie

umplutura
500 gr ricotta ( urda)
100 gr zahar
3 oua
2 linguri de faina
stafide vanilie si rom ( pe care eu nu l-am pus )

am facut un aluat framintat vreo 20 min, l-am lasat sa creasca pina s-a dublat, apoi o parte am intins-o cu facaletul ca un disc , am pus discul in fundul cratitei care era unsa . Apoi am facut un sul pe care l-am asezat pe margine ca sa formeze peretii pascutei . In mijloc am turnat umplutura . Apoi din restul de aluat am impletit si am asezat deasupra in forma de cruce . Pentru ca mai aveam niste resturi de coca am facut si 4 trandafirasi ... nu prea isi aveau rostul .. in fine ..